3 Kasım 2008 Pazartesi

Glock Cephesi


Adından çok söz ettiriceği bir yarışın ardından biten Formula 1 2008 sezonunun en kritik yarışının en kritik adamı belkide. Son sektorde bir anda yavaşlamaya başlayan ve yarışın 6. sı Hamilton geçilerek şampiyonu belirleyen adam. Skandal bu boyuttayken hemen mikrofonlara cevap vermiş Glock:

" Son turlara girilirken kuru lastiklerle iyi bir derecede elde edebiliceğimizi düşündük bu yüzden ekstra bir pit-stop yapıp yağmur lastiklerini takmaktan vazgeçtik. Buna neden olarak bir çok takımın pit-stop yapıp yağmur lastiklerine geçiceklerini düşündük, bu sayede bir kaç sıra yükselme şansımız olabilicekti. Fakat son turda yağmurun aşırı artması nedeniyle kuru lastiklerle arabayı pistte tutmakta zorlanmaya başladım. Yarışın son turu hayatımda attığım en zor tur oldu. Yola tutunma kuru lastiklerle neredeyse imkansızdı ve sürekli pistte kayıyordum. Eğer yarış turlarına bakılırsa Jarno Trulli'den daha hızlıydım ve pistte sadece ikimiz kuru lastikle yarışıyorduk. Strateji hatalımıydı derseniz, kesinlikle hatalı değildi çünkü yağmur lastiklerini takmak için pit-stop yapsaydım yarışı 7. sırada bitiricektim fakat şimdi yarışı 6. sırada bitirdim. Son tura gelindiğinde ise benim rakibim Vettel'di ve Hamilton'un arkamda olduğunun farkında bile değildim. Telsizden sürekli olarak Vettel'in arayı kapattığı söyleniyordu ve bende arabaya daha çok yüklenmeye çalışıyordum. Fakat o şartlarda arabayı tutmak çok zordu. Zaten son tur 3-4 araba tarafından geçildim. Bu şartlarda pistte ne olduğunu takip etmem çok kolay değildi. "

Hiç yorum yok: